REGULAMIN

§1
PRZEPISY OGÓLNE

Regulamin Drift Day Autodrom Biłgoraj (zwany dalej Regulaminem) jest dokumentem określającym zasady rozgrywek
i uczestnictwa we Free Run i treningach driftingowych Training & Free Run Drift Day Autodrom Biłgoraj.
Free Run oraz treningi Drift Day Autodrom Biłgoraj powinny być zgodnie z przepisami niniejszego regulaminu.
Drift Day Autodrom Biłgoraj zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie nie później, niż na 7 dni
przed terminem eventu.
Poprzez fakt uczestnictwa we free run i treningach, zawodnik akceptuje treść niniejszego Regulaminu i zrzeka się
prawa do dochodzenia jakichkolwiek roszczeń od Drift Day Autodrom Biłgoraj na drodze sądowej.

§2
ORGANIZACJA 

Organizatorem Training & Free Run Drift Day Autodrom Biłgoraj są Fundacja Polska Synergia oraz Alek Projekt.
Oficjalne dokumenty free run i treningów:
– zezwolenie na organizację wydarzenia (jeżeli jest wymagane),
– Regulamin treningów i free run oraz komunikaty (dostępne w biurze organizatora),
– lista zgłoszeń zawodników,

§3
LICENCJE

Do udziału w treningach i free run nie jest wymagane posiadanie licencji driftingowej.

§4
ZGŁOSZENIE

Do udziału we free run i treningach Training & Free Run Drift Day Autodrom Biłgoraj będą dopuszczeni kierowcy, którzy:
– dokonają zgłoszenia do startu poprzez:
• formularz na stornie internetowej www.driftday.pl
• e-mail:driftdaybilgoraj@gmail.com
• wiadomość prywatną na fanpage Drift Day – Biłgoraj;

– dokonają w terminie 7 dni od potwierdzenia przez organizatora dopuszczenia do udziału w free run i treningach Training & Free Run Drift Day Autodrom wpłaty wpisowego w wysokości 350 zł (słownie: trzysta pięćdziesiąt złotych)
na konto: Fundacja Polska Synergia
nestBank 98 1870 1045 2083 1051 6757 0001
wpisując w tytule przelewu: „Drift Day 2023 – imię i nazwisko”

• podpiszą formularz w dniu wydarzenia;

W przypadku rezygnacji z udziału w wydarzeniu lub niedopuszczenia zgłoszonego zawodnika do startu, wpisowe nie podlega zwrotowi.
Zawodnicy zgłoszeni do free run i treningów muszą liczyć się z możliwością wykluczenia ich z treningu w każdym momencie ich trwania jeśli w opinii Organizatora będą stwarzać zagrożenie dla siebie lub innych uczestników. Kwota wpisowego nie ulega wówczas zwrotowi.
Organizator zastrzega sobie prawo do ograniczenia liczby zawodników w zależności od wielkości obiektu,
na którym będą odbywały się przejazdy.

§5
WARUNKI TECHNICZNE I BEZPIECZEŃSTWA SAMOCHODU
ZASADY OGÓLNE

Dozwolony jest wyłącznie napęd tylny.
Samochód powinien zachowywać na ile to możliwe seryjną linię nadwozia, a wszystkie elementy karoserii wymienione w celu redukcji wagi lub zamontowane w celu poprawy aerodynamiki muszą być zamontowane w sposób profesjonalny
i przymocowane na stałe do samochodu.
Samochody z nadwoziem otwartym muszą w czasie free run/treningów mieć zamknięty dach lub posiadac klatkę bezpieczeństwa.
Zespół Organizatorów może zadecydować o dopuszczeniu do treningu i free runpojazd bez maski w dni upalne.

Samochód musi posiadać sprawne światła stopu koloru czerwonego: dwie tylne lampy (lewa i prawa)
Samochód musi posiadać sprawne światła awaryjne koloru pomarańczowego:
• wymagane – dwie lampy tylne (lewa i prawa)
• zalecane – dwie lampy przednie (lewa i prawa)

Jeśli runda free run lub treningu odbywa się po zmroku lub w warunkach ograniczonej widoczności,
wymagane są sprawne światła przednie i tylne. Dopuszcza się zastosowanie lamp LED w miejscu seryjnych reflektorów.
Jeżeli zawodnik zrezygnuje ze stosowania świateł przednich, nie może pozostawić odsłoniętych ostrych krawędzi,
które mogą stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa.
Zalecane jest, aby samochód posiadał jednoczęściowy kubełkowy fotel kierowcy montowany
za pomocą profesjonalnych szyn montażowych.
Wszelkiego rodzaju wycieki płynów są niedopuszczalne.

BEZPIECZEŃSTWO
Samochód musi posiadać sprawną gaśnicę (min. 2kg) zamocowaną na stałe w łatwo dostępnym miejscu.
Akumulator musi być zamocowany na stałe, klema „dodatnia” osłonięta.
Podczas free run i treningów, zarówno okno kierowcy, jak i pasażera, a także „szyberdach” muszą pozostać zamknięte
lub zabezpieczone specjalną siatką ochronną.
Zalecane jest by samochód posiadał sześciopunktową klatkę bezpieczeństwa lub rollbar.
Samochód musi posiadać hak holowniczy (lub ucho holownicze) z przodu i z tyłu, musi być on umiejscowiony
w sposób widoczny i łatwo dostępny.
W czasie free run i treningów kierowcy muszą używać pasów bezpieczeństwa, zaleca się stosowanie pasów 3 lub 6 punktowych.
Zastosowanie nie fabrycznej maski lub klapy bagażnika wymaga użycia zapinek bezpieczeństwa.
Wszelkie krawędzie nie fabrycznych elementów, np. spoilerów, muszą być zaokrąglone.
Organizator imprezy może zażądać zdemontowania zewnętrznych elementów nie fabrycznych, jeśli uzna, że mogą stworzyć zagrożenie.
W samochodzie nie mogą znajdować się żadne luźne przedmioty, które mogłyby spowodować zagrożenie dla kierowcy lub pasażera.
Zabrania się dociążania / zmiany rozkładu masy samochodu za pomocą dodatkowych obciążeń nie przytwierdzonych na stałe do karoserii.
Organizator zastrzega sobie prawo do odmówienia korzystania z toru zawodnikowi, którego pojazd nie spełnia wymogów bezpieczeństwa.

OZNAKOWANIE
Zawodnicy zobowiązani są do umieszczenia naklejek sponsorów wydarzenia w określonych przez organizatora miejscach
na nadwoziu samochodu. Naklejki muszą tam pozostać przez cały czas trwania treningów i free run pod groźbą dyskwalifikacji.
Naklejki sponsorów zostaną przekazane zawodnikom podczas rejestracji lub podczas badania technicznego.
Każdy z zawodników może odstąpić od naklejania naklejek sponsorów w zamian za uiszczenie w biurze kary umownej w wysokości 1000 zł.

NAPRAWY
W trakcie treningów i free run dopuszcza się możliwość przeprowadzania napraw nie powodujących naruszenia Regulaminu.
Do dokonywania napraw i modyfikacji upoważnieni są zawodnik oraz zespół mechaników.

WYPOSAŻENIE KIEROWCY
Zawodnicy muszą posiadać kask.
Zabrania się stosowania kasków snowboardowych, rowerowych itp.
Zawodnicy muszą posiadać odpowiednie buty sportowe.
Zalecany jest pełen stój sportowy (jednak nie jet to wymóg)

WYPOSAŻENIE STANOWISKA SERWISOWEGO
Zawodnik na czas trwania free run i treningu obejmuje wyznaczone i wskazane przez Organizatora miejsce w parku maszyn,
przeznaczone na stanowisko serwisowe Zawodnika.
Organizator zastrzega sobie prawo do ścisłego wskazania sposobu ustawienia stanowiska serwisowego.
Zawodnik otrzymuje łącznie 4 wejściówek na wydarzenie.
Zawodnik, mechanicy oraz obsługa są zobowiązani do utrzymania porządku w parku maszyn,
ze szczególnym uwzględnieniem stanowiska serwisowego.
Po zakończeniu wydarzenia Zawodnik jest zobowiązany do zabrania zużytych opon (chyba, że przyjął je serwis wulkanizacyjny)
i pozostawienia swojego stanowiska serwisowego w czystości i porządku.
Odpady komunalne powinny być pozostawione w szczelnie zamkniętych workach na śmieci.
W przypadku pozostawienia w parku maszyn opon Organizator ma prawo
do nałożenia na zawodnika kary porządkowej w wysokości do 1000zł.
Za bezpieczeństwo i postępowanie mechanika oraz teamu odpowiada zawodnik.
Zaleca się,aby stanowisko serwisowe w parku wyposażone było w sprawną gaśnicę proszkową,
umieszczoną w łatwo dostępnym miejscu.
Każda ekipa musi posiadać matę/plandekę serwisową na której ustawiany będzie pojazd.

§6
PRZEBIEG TRENINGÓW I FREE RUN
ZASADY OGÓLNE

Przedmiotem treningów i współzawodnictwa jest pokonanie trasy składającej się z wyznaczonej sekwencji zakrętów.
Training & Free Run Drift Day Autodrom Biłgoraj to dwa dni zmagań na torze driftingowym, wyznaczone sa dwie trasy jazdy,
które szczegółowo zostaną omówione na odprawie zawodników.
Na trasie wyznaczone zostaną zony, clipping pointy oraz ball pointy.
Zawodnicy zostaną podzieleni na dwie grupy ze względu na moc samochodów oraz rodzaj posiadanej klatki bezpieczeństwa (lub jej brak).

W wyjątkowych sytuacjach organizator zastrzega sobie prawo do:
• skrócenia sesji treningowej określonej w harmonogramie wydarzenia,

W pierwszym dniu eventu przeprowadzone zostanie badanie techniczne samochodów zgłoszonych do uczestnictwa w wydarzeniu. Badanie zostanie przeprowadzone przez osoby wyznaczone przez Organizatora.
Podczas przejazdów w pojeździe mogą przebywać pasażerowie tylko i wyłacznie kiedy samochód posiada pasy bezpieczeństwa
dla pasażera, a pasażer posiada kask ochronny. Zabrania się stosowania kasków snowboardowych, rowerowych itp.
Każdy pojazd biorący udział w zawodach może być prowadzony tylko przez jednego/dwóch kierowców.
Rozpoczęcie treningówi i free run, kolejność przejazdów oraz zmiany w organizacji wydarzenia określają oficjalne komunikaty.
Sygnał do startu daje flagowy. Nie stosowanie się do sygnałów wydawanych przez Sędziego Startowego grozi karą porządkową
w wysokości 1000 zł oraz dyskwalifikacją zawodnika.
Zawodnik zobowiązany jest do bezwzględnego przestrzegania sygnałów flagowych na torze.
Nie stosowanie się do sygnałów wydawanych przez flagowych grozi karą porządkową w wysokości do 1000zł oraz dyskwalifikacją zawodnika.
Każdy zawodnik ma obowiązek stawienia się i uczestnictwa we wszystkich briefingach odbywających się w trakcie wydarzenia,
zarówno tych podanych w harmonogramie, jak i ogłoszonych w oficjalnych komunikatach.

§7
ZEZWOLENIA, ODPOWIEDZIALNOŚĆ, PRAWO DO WIZERUNKU

Każdy z uczestników treningów i free run bierze w nich udział na własną odpowiedzialność.
Organizator nie będzie ponosił żadnej odpowiedzialności za zranienie lub uszkodzenie własności w stosunku do zawodników,
kierowców, pomocników i osób trzecich. Każdy zawodnik będzie wyłącznie odpowiedzialny za swoje ubezpieczenie
i musi posiadać ubezpieczenie w zakresie NW (zalecane jest AC z ryzykiem sportowym).
Podpisując zgłoszenie do wydarzenia każdy zawodnik zrzeka się wszelkich praw do odszkodowań mogących wyniknąć
w związku z wypadkami, które mogą się przytrafić zawodnikom lub ich pomocnikom i mechanikom podczas treningu i wydarzenia
lub podczas przejazdu z miejsca parkowania na trasę i z powrotem.
Zrzeczenie stosuje się do Drift Day Autodrom Biłgoraj organizatora, różnych osób urzędowych
oraz innych zawodników lub ich pomocników i mechaników.
Podpisując zgłoszenie każdy zawodnik wyraża zgodę na utrwalenie i eksploatację swojego wizerunku i podobizn
oraz zamieszczenie ich we wszystkich materiałach informacyjnych i promocyjnych (w tym wydawnictwach poligraficznych i Internecie).

Oświadcza również, że zgadza się na wykorzystanie swojego wizerunku
i podobizn na następujących polach eksploatacji:
• utrwalenie we wszelkich technikach/systemach/rodzajach zapisu na wszelkich nośnikach zapisu magnetycznego, cyfrowego, nośnikach światłoczułych, drukarskich itp. i przepisywanie utrwaleń zapisów na inną technikę/system/rodzaj zapisu/nośnik,
w tym nośniki zapisu magnetycznego, cyfrowego, nośniki światłoczułe w nieograniczonej ilości nośników,
• wytwarzanie jakąkolwiek techniką kopii wizerunków i podobizn, w tym w szczególności techniką drukarską,
reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową,
• zwielokrotnianie zapisów w nieograniczonej liczbie egzemplarzy na wszelkich nośnikach, wszelkimi technikami,
w tym techniką zapisu magnetycznego, światłoczułego, drukarskiego, reprograficznego, cyfrowego,
• wprowadzanie do obrotu,
• wprowadzanie do pamięci komputera, do sieci komputerowej i/lub multimedialnej, do baz danych,
• publiczne udostępnianie w taki sposób, aby każdy mógł mieć dostęp do wizerunków i podobizn,
i przedmiotów praw pokrewnych w miejscu i w czasie przez siebie wybranym (m.in. udostępnianie w Internecie np. w ramach dowolnych stron internetowych oraz jakichkolwiek serwisów odpłatnych lub nieodpłatnych, w szczególności video on demand, pay-per-view, dostępnych m.in. w technice downloading, streaming, IPTV, ADSL, DSL oraz jakiejkolwiek innej), a także w ramach dowolnych usług telekomunikacyjnych z zastosowaniem jakichkolwiek systemów i urządzeń (m.in. telefonów stacjonarnych i/lub komórkowych,
komputerów stacjonarnych i/lub przenośnych, a także przekazów z wykorzystaniem wszelkich dostępnych technologii np. GSM, UMTS itp., za pomocą telekomunikacyjnych sieci przesyłu danych),
• wymiana nośników, na których utrwalono wizerunki i podobizny oraz wprowadzanie zapisów wizerunków i podobizn do pamięci komputerów i serwerów sieci komputerowych, także ogólnie dostępnych w rodzaju Internet oraz udostępnianie ich zapisów (plików) użytkownikom (korzystającym z) takich sieci na całym świecie w tym za pośrednictwem sieci telekomunikacyjnych
w miejscu i czasie przez nich wybranych w tym w systemie VOD, udostępniania przez witryny www i portale internetowe,
P2P i inne protokoły udostępniania i/lub wymiany plików,
• wielokrotne nadawanie za pomocą wizji i fonii przewodowej i bezprzewodowej, także stereofonicznie,
przez stacje naziemne i za pośrednictwem satelity, w tym także w ramach tzw. “platform cyfrowych” na całym świecie,
dla odbiorców wszelkich systemów odbioru telewizji (w tym także nadawanie w sieci Internetu
we wszelkich formułach -“on demand”, “pay per view”, swobodnie dostępnej dla korzystających z sieci Internetu
itp., rozpowszechniania w zamkniętych obiektach, statkach, samolotach itp.),
• reemitowanie analogowe oraz cyfrowe wizji i/lub fonii (kodowane lub niekodowane, odpłatne lub nieodpłatne,
w jakimkolwiek systemie, formacie lub technologii) m.in. za pośrednictwem platform cyfrowych, sieci kablowych,
połączeń telekomunikacyjnych, telewizji mobilnej, IPTV, DSL, ADSL, jakichkolwiek sieci komputerowych (w tym Internetu) itp.,
• wprowadzanie do obrotu nośników z zapisem wizerunku i podobizny (wszelkiego rodzaju, w tym VCD, DVD, plików cyfrowych itd.)
i jego fragmentów w nieograniczonej liczbie egzemplarzy, zezwalanie na zasadzie wyłączności na nadawanie,
w tym na rozpowszechnianie w sieciach kablowych i platformach cyfrowych oraz w sieciach telekomunikacyjnych
i w sieciach powszechnie dostępnych w rodzaju Internetu,
• wprowadzanie do pamięci komputera, do sieci multimedialnej i sieci telefonicznej,
• wydanie i rozpowszechnianie we wszystkich wydaniach, niezależnie od formy, standardu lub formatu,
bez ograniczeń liczby nakładów, wydań oraz egz. z opisem i wykorzystaniem dla mat. prasowych
oraz w wydawnictwach w języku polskim lub innych wersjach językowych;
obejmuje to także prawo do częściowego lub całkowitego przedruku (przed i po produkcji), w tym na fotokopiach, mikrokopiach
i mikroreprodukcjach, a także prawo do powielania w inny sposób,
• wykorzystanie w utworach multimedialnych,
• wykorzystanie na stronach internetowych,
• udostępnianie w technologii wideo-na-żądanie i pay-per-view, wykorzystanie na urządzeniach przenośnych, w
sieciach telefonii komórkowej, sieciach Internetowych, publikacjach prasowych oraz w ramach działań
i materiałów promocyjnych, reklamowych lub marketingowych,
• publiczne udostępnianie wizerunku i podobizny w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niej dostęp
w miejscu i w czasie przez siebie wybranym,
• opracowanie, aranżacja, przystosowanie, zmiana układu lub jakiekolwiek inne zmiany w zapisie komputerowym,
z prawem do zwielokrotniania rezultatów tych zmian z zachowaniem praw osoby, która je wykonała,
• rozpowszechnianie przez osoby trzecie w sposób publiczny lub niepubliczny,
• wykorzystanie wizerunku i podobizny do celów promocyjnych i reklamy Drift Day Autodrom Bilgoraj oraz innych podmiotów,
jeśli Organizator uzna to za stosowne,
• komercyjne wykorzystanie wizerunku i podobizny w ramach Internetu,
• wykorzystanie wizerunku i podobizny w innych dziełach/utworach i przy okazji jakichkolwiek działań Zamawiającego
lub podmiotów przez niego wskazanych,
• publiczne wyświetlanie i odtwarzanie.

§8
KARY PORZĄDKOWE

W przypadku naruszenia zasad niniejszego regulaminu, zasad bezpośrednio obowiązujących na wydarzeniu
lub stworzenia zagrożenia dla innych uczestników zawodów, Organizator ma prawo nałożyć na zawodnika
następujące kary regulaminowe:
• upomnienie,
• kara pieniężna w wysokości ustalonej indywidualnie przez Organizatora, nie wyższa, niż 5000 zł,
• dyskwalifikacja zawodnika

Kary pieniężne przekazywane będą w formie darowizny na konto bankowe wybrane przez Organizatora.

§10
PRZEPISY KOŃCOWE

Organizator nie odpowiada za rzeczy pozostawione bez nadzoru lub zagubione, które zostaną zniszczone lub zajęte przez osoby trzecie. Organizator treningów i free run nie przyjmują na siebie odpowiedzialności za szkody i straty spowodowane przez uczestników
(widzów, zawodników) w stosunku do osób trzecich i ich mienia podczas trwania zawodów.
Organizator ma prawo żądania naprawienia szkody od osoby, która jej dokonała.
Prawo do interpretacji niniejszego Regulaminu zastrzega sobie Organizator.
Organizator zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia biegów pokazowych.
Po przekroczeniu bramy wjazdowej uczestnik jest zobowiązany do podporządkowania się przepisom właściwych regulaminów,
poleceniom i instrukcjom wydawanym przez organizatora, służby porządkowe, ochronę oraz osoby upoważnione przez Organizatora. Kierowca jest zobowiązany do nie spożywania alkoholu i innych zakazanych przez prawo środków w trakcie trwania treningów i zawodów.
Uczestnik jest zobowiązany do przestrzegania zasad bezpieczeństwa oraz ograniczenia prędkości do 20 km/h
na terenie imprezy głównie w parku maszyn, gdzie równiez zabronione jest palenie gumy.
Organizator zastrzega sobie prawo do usuwania z terenu imprezy osób
stwarzających zagrożenie dla bezpieczeństwa uczestników imprezy.
Widzowie są zobowiązani do pozostawienia samochodów na parkingu
i poruszaniu się pieszo wyłącznie w miejscach przeznaczonych dla publiczności.
Zawodnicy poruszający się pojazdami poza wyznaczonym torem, na którym odbywają się zawody,
są zobowiązani do zachowania szczególnej ostrożności i ustąpienia pierwszeństwa pieszym.
Zawodnicy startują w treningach i free run na własną odpowiedzialność
z pełną świadomością istnienia ryzyka utraty zdrowia lub życia.

Organizator, władze i kierownictwo nie odpowiadają za szkody spowodowane przez zawodników wobec osób trzecich,
jak również nie biorą na siebie odpowiedzialności za konsekwencje wypadków dla samych zawodników lub ich mienia.